Privatlivspolitik for Esbjerg Konference & Event
Esbjerg Konference & Event tager ansvaret for dit privatliv meget alvorligt, og vi forpligter os til at beskytte dine personlige oplysninger jævnfør kravene i EU’s Databeskyttelsesforordning GDPR (General Data Protection Regulation). Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler, behandler og beskytter dine oplysninger, når du besøger vores hjemmeside, kontakter os eller benytter vores ydelser.
Den juridiske enhed, som er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger er:
Esbjerg Konference & Event
CVR-nr.: 45280288
Gl. Vardevej 82, 6700 Esbjerg
eke@eke.dk
+45 76 12 66 20
1. Generelt om GDPR
Den 25. maj 2018 trådte EU’s databeskyttelsesforordning (GDPR) i kraft. Formålet med GDPR er at sikre dig som bruger større gennemsigtighed og kontrol over dine personoplysninger.
2. Hvilke oplysninger indsamler vi?
Vi indsamler følgende typer personoplysninger – afhængigt af hvordan du interagerer med os:
Almindelige oplysninger:
- Navn, e-mailadresse, telefonnummer
- Adresse og fødselsdato
- Betalingslysninger (ved køb/betaling)
Digitale oplysninger:
- Ip-adresse og browseroplysninger
- Adfærd på vores hjemmeside (klik, søgninger, varighed, osv.)
- Interaktioner på sociale medier (likes, delinger, kommentarer mv.)
- Formularoplysninger (kontakt, tilmelding, jobansøgninger osv.)
3. Hvordan indsamles oplysningerne?
Vi indsamler oplysninger, når du fx:
- Når du tilmelder dig nyhedsbrev, events eller konkurrencer
- Når du gør brug af vores rekrutteringssystem via eke.dk
- Når du kontakter os via e-mail eller formulerer
- Når du deltager i forskellige typer undersøgelser, vi måtte udføre
- Når du er leverandør eller kunde
4. Formål med behandlingen
Vi behandler dine oplysninger for at:
- Administrere og tilbyde produkter og services, som du har bedt om eller udtrykt interesse i
- Administrere konkurrencer, afstemninger og andre tilbud, som du deltager i
- Kommunikere med dig hvis ydelsen, du har bedt om, ikke er tilgængelig
- Personliggøre og forbedre din oplevelse på vores platforme
- Udføre markedsundersøgelser, som kan forbedre din oplevelse og vores produkter og services
- Indsamle din aktivitet på vores digitale platforme
- Personliggøre den kommunikation, vi sender ud til dig
- Vurdere om jobansøgeren er en kvalificeret kandidat til en ledig stilling
5. Retsgrundlag
Vi behandler dine data på følgende grundlag:
- Dit samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a)
- For at opfylde en aftale med dig (art. 6, stk. 1, litra b)
- For at overholde en retlig forpligtelse (art. 6, stk. 1, litra c)
- På baggrund af vores legitime interesse (art. 6, stk. 1, litra f)
Vi indsamler kun det, der er nødvendigt for at give dig den bedste oplevelse.
6. Videregivelse af oplysninger
Vi videregiver kun personoplysninger, når det er nødvendigt:
- Til samarbejdspartnere, der hjælper os med IT, nyhedsbreve, billetsystemer mv.
- Hvis du har givet samtykke
- Hvis det kræves af lovgivning eller offentlige myndigheder
- Ved retslige krav, svindelbeskyttelse eller lignende
Vi indgår databehandleraftaler med alle eksterne leverandører. Hvis data overføres uden for EU/EØS, sikrer vi overholdelse af GDPR via fx EU-standardkontrakter.
7. Cookies
Vi anvender cookies til statistik, funktionalitet og markedsføring. Du kan til enhver tid ændre eller trække dit samtykke tilbage via vores cookie-banner.
8. Periode for opbevaring
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen – i alle tilfælde, slettes oplysningerne, når de ikke længere er nødvendige for selskabet. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.
Ansøgninger behandles via et rekrutteringssystem på efb.dk og opbevares i seks måneder. Herefter vil ansøgeren få tilsendt en mail og give samtykke til, at ansøgningen fortsat må opbevares af selskabet.
Oplysninger relevant for regnskabsmateriale slettes i henhold til bogføringslovens § 10 opbevares i fem år plus indeværende regnskabsår.
Efter markedsføringslovens bestemmelser, gemmes persondata i 2 år fra sidste henvendelse til personen; med henblik på at dokumentere samtykket.
9. Sikkerhed
Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.
Hvis din adgang til bestemte områder på vores digitale platforme kræver adgangskode, er du ansvarlig for at holde din adgangskode sikker og fortrolig. Du må ikke dele eller oplyse din adgangskode med andre.
10. Indsigt og klager
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes.
Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til eke@eke.dk.
Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.
11. Tilbagekaldelse af samtykke
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke, hvilket kan ske uden gebyr via eksempelvis mail. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du tilbagetrækker et samtykke, vil Esbjerg Konference & Event ikke længere have mulighed for at udøve sine forpligtelser overfor dig.
12. Kontakt
Har du spørgsmål til vores behandling af dine personlige oplysninger eller denne privatlivspolitik, er du velkommen til at kontakte os på eke@eke.dk eller Esbjerg Konference & Event, Gl. Vardevej 82, 6700 Esbjerg.
Vores politikker og procedurer bliver løbende revideret. Fra tid til anden kan vi derfor ændre denne privatlivspolitik for at denne er så fyldestgørende og korrekt som mulig. Vi anbefaler dig derfor løbende at holde dig opdateret på denne side.